Ik heb mijzelf per ongeluk gast gemaakt. Hoe kan ik mij weer admin maken?

Ik kan nu helemaal niks meer als gast.
Ik heb al wat gegoogled en ik kom uit op oplossingen waarbij je een verborgen admin account kan opstarten met opdrachtprompt. Dit kan ik dus niet omdat ik daar geen rechten toe heb. Hoe kan ik nou toch als admin opstarten zodat ik mijn originele account weer admin kan maken?
(Mijn OS: Windows 7)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
capthavoc
11 jaar geleden
Lukt het met net met opdrachtprompt rechtsklikken als administror uitvoeren ?
en dan je trucje ???
Probeer eens de oplossing die je hebt gevonden vanuit de veilige modus te doen ?
het is niet voor niets moeilijk gemaakt
ander zit er denk ik niet veel anders op dan herinstalleren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Contact opnemen met de beheerder van de site? Of zeg ik nu iets heel doms?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Capthavoc Heb ik al geprobeerd op die manier, helaas werkte dat niet. Zit al inderdaad te denken aan herinstallatie...
@Tacuma Dom is ook zo onaardig om te zeggen, maar het gaat om mijn eigen PC waar ik niet zo slim ben geweest..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Druk tijdens het opstarten van je pc (nog voor je het Windows logo krijgt te zien) continu op de F8 toets je krijgt de meerdere mogelijkheden te zien om mee op te starten. Kies hier voor "Laatste bekende juiste configuratie (geavanceerd)" en druk op "Enter". Met een beetje geluk is je systeem dan weer hersteld. Lukt dit niet probeer dan via de zoekbalk in startmenu de opdracht "command" uit te voeren als administrator (rechts klikken, uitvoeren als administrator) Typ het volgende dan: net user administrator /active:yes gevolgd door een "Enter"
Log nu uit, als het goed is zie je dan het normaal verborgen administrator account. Werkt dit ook niet? Dan vrees ik het ergste en kost het je een nieuwe installatie. (Wat overigens ook geen kwaad kan, zolang je de hardeschijf maar niet formateerd tijdens de installatie!! )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@roy ik heb dat allemaal al geprobeerd. Toegang geweigerd... Backup maken dus en windows herinstalleren. Zal toch echt moeten formateren. *notitie aan zelf: meerdere partities maken*

Antwoorden (2)

Start, Configuratiescherm, Gebruikersinter account en ouderlijke toezicht, Gebruikers account, een ander account beheren.

Als het goed is vind je daar meer! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze manier heb ik al geprobeerd. Werkte gek genoeg niet. Probleem is reeds opgelost. +1 voor de moeite :)
Inderdaad naar je gebruikersaccounts gaan in je configureatiescherm.
Dan zie je welke gebruiker(s) er nog wel Administrator zijn. Er moet er 1 zijn, want de laatste admin kun je niet een lagere rol geven.
Log uit als jezelf, log in als de gevonden administrator. Ga weer het configuratiescherm in naar je eigen account onder gebruikers en maak je account weeer administrator!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze manier heb ik al geprobeerd. Werkte gek genoeg niet. Probleem is reeds opgelost. +1 voor de moeite :)